سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناهى که تو را زشت نماید نزد خدا بهتر است از کار نیکى که پسندت آید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :11
کل بازدید :220257
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/2/7
7:5 ص





Powered by WebGozar

موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
خادم الجواد[10]
کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه شهرستان اندیمشک درآغاز دهه هفتاد تاسیس شد و از همان ابتدا با یک برنامه منظم و منسجم جهت پر بار کردن اوقات فراغت و جهت دادن به برنامه های فرهنگی ، کار فرهنگی خود را آغاز کرد. یکی از موفقیتهای بزرگ این کانون همفکری و وجود نیروهای جوان و خوش فکر می باشد که با همکاری مستمر خود توانسته اند طراوت خاصی به برنامه های کانون ببخشند و وجود روحانیت در این مجموعه باعث شده که این مجموعه ، یکی از مجموعه های کاملاً دینی در سطح شهرستان مطرح شده و برنامه های برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا و همچنین مراسم جشن و عزاداری در ایام مختلف سال و چاپ و نشر ماهنامه های دینی در سطح شهرستان و نماز جمعه از کارهای موفق این مجتمع محسوب می شود محور اصلی در این برنامه ها آموزش متون دینی و آگاهی از مسائل روز و برگزاری کلاسهای متناسب در گروههای سنی مختلف بوده که تا کنون هم با پیشرفت و نوآوری همراه بوده و هر ساله برنامه های این کانون در قالبهای جدید همراه با روشهای روز برگزار می گردد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

دانلود مسابقه قرآنی آسمان معرفت کاری از کانون فرهنگی هنری مسجد جوادالائمه علیه السلام شهرستان اندیمشک

برای دانلود روی تصویر بالا کلیک کنید.
فرمت:pdf
حجم: 749 k


  

دانلود کتاب “نکته های ناب” جلد دوم
نکته های ناب
این مجموعه با عنوان «نکته‏ های ناب» گلچینی دلنشین و جذاب از بیانات رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‏ الله خامنه‏ ای است که در طول سال‏ های 83-68 در جمع دانشجویان، استادان و مسؤولین شورای عالی انقلاب فرهنگی ایراد گردیده است.
جلد دوم این مجموعه چند جلدی، درباره جوانان هنر و موسیقی ، تولید علم ، نحوه برخورد با هنر و هنرمند و… می‏ باشد.
برای دانلود کتاب
اینجا کلیک کنید.
منبع: سایت شناخت رهبری


  

جامعه برین: جستارى در جامعة مدنى و جامعة دینى

تصویر روی جلد کتاب جامعه برین: جستارى در جامعة مدنى و جامعة دینى نوشته سید موسی میر مدرس (نویسنده) -

مشخصات چاپ کتاب جامعه برین: جستارى در جامعة مدنى و جامعة دینى

  • انتشارات: بوستان کتاب - قم
  • نوبت چاپ: چاپ دوم: 1387
  • نوع جلد: شومیز
  • اندازه کتاب: رقعی
  • نوع کاغذ: کاغذ عادی
  • صفحه: 304 صفحه
  • شابک:9789640900031
  • زبان: فارسی

چکیده :
جامعة برین، قرائتى از جامعه دینى است که هم داراى مؤلفه‌ها، ویژگى‌ها و کارکردهاى جامعه دینى است و هم با توجه به مختصات و حدود و ثغور آن، داراى تعین و شفافیت است و افزون بر آن، داراى تمام خصلت‌ها، کارویژه‌ها و مؤلفه‌هاى مثبت جامعه مدنى در تلقى پسینى (پسامدرن و پساکمونیسم) نیز هست.
جامعة برین، جامعه‌اى تقواپیشه، قانون‌مند و حق‌مدار است که ضمن برخوردارى از فواید دموکراسى، به عدالت اجتماعى به عنوان محورى‌ترین شعار راهبردى، در کنار آزادى معقول، تأکید مى‌ورزد.
اثرحاضر، درباره چنین جامعه‌اى و مقایسه آن با جامعه مدنى در سه فصل به تفصیل سخن گفته است: تبارشناسىِ جامعه مدنى، مؤلفه‌هاى جامعه مدنى، مفهوم و مؤلفه‌هاى جامعة دینى.

                                                                    خرید اینترنتی کتاب


  

جامعه آرمانی در اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری
مؤلف: محسن مهاجرنیا (دانش آموخته حوزه علمیه قم، مسئول انجمن مطالعات سیاسی و عضو هیأت علمی پِژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)حجت الاسلام محسن مهاجر نیا

درآمد
یکی از مسائل اساسی در فلسفه سیاسی، طراحی و تبیین اهمیت، ماهیت و جایگاه جامعه و سامانه زندگی شهروندی است1. هیچ فلسفه سیاسی ای نمی‌تواند بدان بی توجه باشد. در آموزه‌های دینی در رویکرد سیاسی خود و اندیشه سیاسی اندیشمندان و عالمان دینی از آغاز به دنبال طراحی یک الگوی جامعی از جامعه اسلامی بوده‌اند. و اولین الگوی آن درصدر اسلام ارائه شده است. و این الگو در طول تاریخ با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است. و چون جامعه از یک طرف ظرف تحقق تمام آموزه‌ها ی دینی و ارزشهای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی است و از طرف دیگر ارتباط وثیق با فرهنگ عمومی و حاکمیت سیاسی دارد، به تناسب حاکمیت‌ها و غلبه فرهنگ‌های مختلف هویت ارزشی جامعه سیال، تحولات مختلفی را به خود دیده است. در دوره حاکمیت استبداد، جامعه دچار انحطاط بوده است همان طوری که در دوره حاکمیت معصومان و گسترش ارزش‌های دینی، جامعه سالم و پویا مطرح بوده است. نظر به اینکه جامعه نامطلوب بیشترین گستره تاریخ اسلام را به خود اختصاص داده است، اندیشمندان مسلمان از زوایای گوناگون به ترسیم جامعه مطلوب و آرمانی خود مبادرت کرده‌اند. برخی مانند حکیم ابونصر فارابی، خواجه نصیرالدین طوسی، اخوان الصفاء از منظر فلسفه سیاسی با استفاده از ادبیات دینی دو گونه جامعه فوق را با تعبیر "جامعه فاضله" و "جامعه غیر فاضله" بیان کرده‌اند و جامعه فاضله را در قالب پانزده سطح مختلف مطرح نموده‌اند و جامعه غیر فاضله را با عناوین کلی "جامعه ضالّه"، "جامعه فاسقه"، "جامعه مبدّله" و "جامعه جاهله" در قالب هفتاد و دو جامعه نامطلوب ذکر کرده‌اند.2 بسیاری از فقیهان جامعه را به دو گونه اسلامی (مشروع، دینی، الهی، دارالاسلام و...) و جامعه غیر اسلامی (جامعه کفر، دارالکفر، دارالشرک و...) تقسیم می‌کنند.3
ادامه مطلب...

  
  

بسم الله الرحمن الرحیم
حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی

پیش‌گفتار

از آن جا که دستان بلند پرواز عقول از معرفت ذات باری کاملاً کوتاه است، خداوند تعالی معرفت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را بر هر کسی به اندازه ظرف وجودیش واجب گردانیده؛ زیرا چنان که طاعت آنان را طاعت خود، مخالفت با آنان را مخالفت با خود، رضایت آنان را رضایت خود و خشم آنان را خشم خود معرفی کرده، شناخت آنان نیز شناخت خداست؛ چرا که آنان اسم‌های زیبای الهی هستند که خداوند متعال آنان را واسطه‌ی خود و خلق و کانال فیض و مظاهر رحمت خود در میان خلقش قرار داده است. در عین حال، معرفت این انوار مقدّس چنان که باید، عنقائی است که شکار کس نشود؛ با این وجود از باب آن که آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید، این مهم تکلیفی است که مضاف بر آن که از آن گریزی نیست، راهی برای کمال نیز جز از این طریق وجود ندارد.

آن چه پیش روی شماست روایتی نورانی است که در عین آن که به بیان یکی از فضائل اهل بیت عصمت و طهارت می‌پردازد، در بردارنده‌ی سرّی از اسرار معرفت اهل بیت است که دانستن آن برای شیعیان و محبّان آن بزرگواران ضرورت دارد. امید آن که این ناچیز مورد قبول خداوند تعالی و امام عصر ارواحنا فداه قرار گیرد، ان شاء الله.

  قم مقدسه
حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی رضا ذبیح

 حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت اول

حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت دوم

حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت سوم

حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت چهارم

حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت پنجم

 حدیث زلزله جابر بن یزید جعفی قسمت ششم

برای دانلود متن کامل حدیث جابر بن یزید جعفی در فرمت word اینجا را کلیک نمایید


  
  
پیامهای عمومی ارسال شده