سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :9
کل بازدید :220006
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/1/9
9:25 ع





Powered by WebGozar

موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
خادم الجواد[10]
کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه شهرستان اندیمشک درآغاز دهه هفتاد تاسیس شد و از همان ابتدا با یک برنامه منظم و منسجم جهت پر بار کردن اوقات فراغت و جهت دادن به برنامه های فرهنگی ، کار فرهنگی خود را آغاز کرد. یکی از موفقیتهای بزرگ این کانون همفکری و وجود نیروهای جوان و خوش فکر می باشد که با همکاری مستمر خود توانسته اند طراوت خاصی به برنامه های کانون ببخشند و وجود روحانیت در این مجموعه باعث شده که این مجموعه ، یکی از مجموعه های کاملاً دینی در سطح شهرستان مطرح شده و برنامه های برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا و همچنین مراسم جشن و عزاداری در ایام مختلف سال و چاپ و نشر ماهنامه های دینی در سطح شهرستان و نماز جمعه از کارهای موفق این مجتمع محسوب می شود محور اصلی در این برنامه ها آموزش متون دینی و آگاهی از مسائل روز و برگزاری کلاسهای متناسب در گروههای سنی مختلف بوده که تا کنون هم با پیشرفت و نوآوری همراه بوده و هر ساله برنامه های این کانون در قالبهای جدید همراه با روشهای روز برگزار می گردد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

شب نوزدهم اوّل شبهاى قدر است و شب قدر همان شبى است که در تمام سال شبى به خوبى و فضیلت آن نمى رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال مى شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل مى شوند و به خدمت امام زمان علیه السلام مشرّف مى شوند و آنچه براى هرکس مقدّر شده است بر امام زمان علیه السلام عرض مى کنند و اعمال شبهاى قدر بر دو نوع است یکى آنکه در هر سه شب باید کرد و دیگر آنکه مخصوص است به هر شبى امّا اوّل پس ‍ آن چند چیز است :

اوّل غسل است علاّمه مجلسى فرموده که غسل این شبها را مقارن غروب آفتاب کردن بهتر است که نماز شام را باغسل بکند .

دوّم دو رکعت نماز است در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ بگوید در روایت نبوى صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله است که از جاى خود برنخیزد تا حقّ تعالى او را و پدر و مادرش را بیامرزد .

ادامه مطلب...

  

اعمال مشترکه ماه رمضان

 اعمال مشترکه در این ماه چهار قسم است

 قسم اول : اعمالی که اختصاص به روز و شب معینی ندارد.

 1) سید بن طاووس روایت کرده از امام جعفر صادق و امام موسی کاظم علیهما السلام که فرمودند می گویی در ماه رمضان از اول تا آخر آن بعد از هر فریضه : أللّهُمَ ارزُقنِی حَجَّ بَیتِکَ الحَرامِ فِی عامِی هذا و فی کُلِّ عامٍ ما اَبقَیتَنِی فی یُسرٍ مِنکَ ... در مفاتیح الجنان موجود است.
 2) از رسول خدا صلی الله و علیه و آله وسلم نقل شده که آن حضرت فرمود: هر که در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبی دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور ... را بخواند حق تعالی بیامرزد گناهان او را تا روز قیامت .
 3) بهترین اعمال در شبها و روزهای ماه مبارک رمضان خواندن قرآن است و در ورایت وارد شده که هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است و در ماه های دیگر هر ماهی یک ختم سنّت است و در ماه رمضان در هر سه روز یک ختم سنّت است . علامه مجلسی رحمه الله علیه فرموده که در حدیث است که بعضی از ائمه علیهم السلام در این ماه چهل ختم قرآن و بیشتر از آن می کردند و اگر هر ختم قرآنی را ثوابش را به روح مقدس یکی از چهارده معصوم علیهم السلام هدیه بکند ثوابش مضاعف گردد و از روایتی استفاده می شود اجر چنین کسی آن است که با ایشان باشد در روز قیامت .
 4) در این ماه دعا و صلوات و استغفار بسیار باید نمود و«لا اله الا الله» بسیار باید گفت و روایت شده که امام زین العابدین علیه السلام چون ماه رمضان داخل می شد تکلم نمی کرد مگر به دعا و تسبیح و استغفار و باید اهتمام زیاد به نافله های روز و شب نمود.

 قسم دوم: اعمالی که در شبهای ماه مبارک رمضان باید به جا آورد .
 1) افطار است و مستحب است که بعد از نماز مغرب و عشاء افطار کند مگر آنکه ضعف بر او غلبه کند یا جمعی منتظر او باشند.
 2) افطار کند با طعام پاکیزه از حرام و شبهات و بهتر است که با خرمای حلال افطار کند تا ثواب نمازش چهارصد برابر گردد. 
 3) در هنگام افطار دعاهای وارده را بخواند از جمله: اللّهُمَ لَکَ صُمتُ وَ عَلی رِزقِکَ اَفطَرتُ و عَلَیکَ تَوَکَّلتُ .
 4) هنگام افطار سوره قدر بخواند.
 5) در وقت افطار صدقه بدهد و افطار دهد روزه داران را اگر چه به چند دانه خرما یا شربتی از آب باشد. از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود هر مومنی که اطعام کند مومنی را لقمه ای در ماه رمضان ، حق تعالی برای او ثواب کسی که سی بنده مومن را آزاد کرده می باشد و برای او نزد خدا یک دعای مستجاب می باشد.
 6) هرکس میخواهد گناهان چهل سال او آمرزیده شود بخواند دعای اللّهُمَّ رَبَّ شَهرِ رَمَضَانَ الَّذِی اُنزِلَت فِیهِ القُرآن وَ افتَرَضتَ علی عِبادِک ....... در مفاتیح الجنان موجود است .
 7)     خواندن دعای افتتاح. 
 8) مستحب است در هر شب ماه رمضان دو رکعت نماز در هر رکعت « حمد » و « توحید» سه مرتبه و چون سلام را داد بگوید : سُبحانَ مَن هُوَ حَفیظٌ لا یَغفُل سُبحانَ مَن هُوَ الرَّحیمُ لا یَعجَلُ سُبحانَ مَن هُوَ قائِمٌ لا یَسهُو سُبحانَ مَن هُوَ دائِمٌ لا یَلهُو سپس بگوید تسبحات اربعه را هفت مرتبه و بگوید سُبحانَکَ سُبحانَکَ یا عَظیم اِغفِر لِی ذَنبَ العَظیم پس ده مرتبه صلوات بفرستد کسی که این دو رکعت را بجای آورد بیامرزد خداوند متعال برای او هفتاد هزار گناه.

 قسم سوم: در اعمال سحر های ماه مبارک رمضان 
 1) خوردن سحری ، ترک نکنید آن را حتی به یک دانه خرما باشد و در روایت وارد شده که خدای متعال و ملائکه صلوات می فرستند بر آنها که استغفار می کنند و در سحرها ، سحری می خورند. 
 2) خواندن سوره قدر در وقت سحری ، روایت شده که هر کس این سوره مبارکه را در وقت افطار کردن و سحری خوردن بخواند در مابین این دو وقت ثواب کسی که در راه خدا در خون خود بغلطد را دارا می باشد. 
 3) دعای سحر که امام باقر علیه السلام در سحر های ماه مبارک رمضان می خواندند .
 4)خواندن دعای ابوحمزه ثمالی.
 5)و برخی اعمال دیگر که در کتابهای دعا موجود می باشد.

 قسم چهارم: اعمال روزهای ماه مبارک رمضان
 1) هر روز دعای اللّهُمَّ هذا شَهرُ رَمَضان اَلَّذی اَنزَلتَ فِیهِ القُرآن هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الهُدی وَ الفُرقان ..... در مفاتیح الجنان موجود می باشد .
 2)خواندن تسبیحات مخصوصه ای که در مفاتیح الجنان موجود است. 
3) هر روز صد مرتبه ذکر سبحان الضارِّ النافع سبحان القاضی بالحق سبحان العلیِّ الأعلی سبحان و بحمده سبحان و تعالی .
 4)از سنّتهای ماه مبارک رمضان فرستادن صلوات می باشد.

 قابل توجه : برای برخی از روزها و شبهای ماه مبارک رمضان اعمال مخصوصه ای وارد شده که می توان به مفاتیح الجنان یا المراقبات یا اقبال الاعمال سید بن طاووس مراجعه کنید.


  
  
روزه داری در گرمای 50 درجه
روزه داران خوزستانی در حال تجربه کردن سخت ترین رمضان طول تاریخ خود هستند زیرا این روزها هواشناسی هوای بالای 50 درجه را اعلام کرده است.
به گزارش مهر، امسال ماه رمضان با گرمترین روزهای سال در خوزستان مصادف شده است.
این روزها در خوزستان کمتر کسی برای کار غیرضروری و حتی در مواردی ضروری از خانه خارج می شود به همین دلیل نوعی کساد بر بازار خوزستان حاکم است.

خانمی که ساعت 11 صبح به بازار مرکزی اهواز مراجعه کرده و در حال خرید است در خصوص وضعیت گرما به خبرنگار مهر می گوید: شاید خوب نیست این حرف را بزنم ولی واقعا با زبان روزه و در این گرما آمدن به بازار جرات می خواهد و فشار فراوانی به ما وارد می کند.
ادامه مطلب...
  
  

جمعه 12 مرداد 248 (15 شعبان 255 هجری)؛ ولادت با سعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد.

دو تا بنر زیبا و با کیفیت از امام زمان (عج) تقدیم به شما

این تصاویر رو قبلاً از اینترنت دانلود کردم ولی منبعشون رو یادم رفته انشاءالله کا صاحبشون راضی باشه.

  ادامه مطلب...

  
  

ضیافت شگفتی است و ضیافت کده‌ای شگفت‌تر.
ضیافت گرسنگی!

ضیافت بر سفره‌ای تهی از بانگ نوشانوش، خالی از خوردن.
و میزبان خدا، با او که خوان نعمت بی‌دریغش همه جا کشیده.
و ...

مهمان من و تو!
یک ماه چشم و لب فرو بستن، نخواستن، ندیدن، نشنیدن.
آماده برای شنیدنی دیگر، نوشیدنی دیگر و دیدنی که چشم‌های عادی و مادی از آن محرومند.
آماده برای شنیدن وحی، پیامبر گونه‌شدن، مداحی روح القدس را نوشیدن و نیوشیدن؛
تنزل الملائکته و الروح...

زیر بارش متواتر و ممتد وحی، در فرود مستمر ملائک، به «سلام» رسیدن، درک مطلع فجر که سلامٌ هی حتی مطلع الفجر.

ماه شگفتی است.ماه شستن پلک‌ها از خواب برای ادراک لذت شیرین خلوت شبانگاه، ماه صیام و قیام و سلام، ماه هدایت و بینات و فرقان،هدی للناس و بینات و من الهدی و الفرقان.

به ضیافتکده‌ای می‌آییم که رسم مهمانی از «نان» گرفتن و بر «جان» افزودن است.
دهان بستن و چشم گشودن است، زنگار از زندگی زدوددن است.

به ضیافتکده‌ای می‌آییم که شرط ورود تقوا است و شرط خروج نیز!
و مگر خدای رمضان، شهر رمضان را «لعلکم تتقون» نخوانده است.

بر سر در این شهر نوشته‌اند، پاکی، شرط ورود است.
غسل در اشک زدم کاهل طریقت گویند
پاک شو اول و پس دیده بر آن پاک انداز

-------------------

شب‌های اشک و زمزمه رسیده است. شب‌هایی که نفس‌ها بوی بهشت می گیرند، چشم‌ها بهشت را رصد می‌کنند. لب‌ها به بوسه‌ی نام دوست متبرک می شوند.

و روزها همه پرستش و نیایش و رویش، شب و روز بوسیدن نام محبوب، بوسیدن لب‌های خدا!
در این ماه، انفاس، تسبیح است، حتی خواب نیز عبادت! خوابی برای بیداری، خوابی برای نخوابیدن.

ماه مبارک خداست. در دوزخ بسته می‌شود و بهشت آغوش می‌گشاید.
آیا ما به خاموش‌کردن شعله‌های دوزخ در خویش می اندیشیم!

فرصت عزیزی است تا گناه از ساحت قلب‌هایمان رمان و گریزان شود،
و خدا به ضیافتکده قلب‌هایمان مهمان.

پس رمضان، جشن حضور خداست در قلب‌ها.
به خدا خوش آمد بگویید.

www.roozedahom.com


  
پیامهای عمومی ارسال شده