سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا بر عهده شما واجبهایى نهاده ، آن را ضایع مکنید و حدودى برایتان نهاده از آن مگذرید و از چیزهایى تان بازداشته حرمت آن را مشکنید و چیزهایى را براى شما نگفته و آن را از روى فراموشى وانگذارده ، پس خود را در باره آن به رنج میفکنید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :22
کل بازدید :220454
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/2/15
3:6 ص





Powered by WebGozar

موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
خادم الجواد[10]
کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه شهرستان اندیمشک درآغاز دهه هفتاد تاسیس شد و از همان ابتدا با یک برنامه منظم و منسجم جهت پر بار کردن اوقات فراغت و جهت دادن به برنامه های فرهنگی ، کار فرهنگی خود را آغاز کرد. یکی از موفقیتهای بزرگ این کانون همفکری و وجود نیروهای جوان و خوش فکر می باشد که با همکاری مستمر خود توانسته اند طراوت خاصی به برنامه های کانون ببخشند و وجود روحانیت در این مجموعه باعث شده که این مجموعه ، یکی از مجموعه های کاملاً دینی در سطح شهرستان مطرح شده و برنامه های برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا و همچنین مراسم جشن و عزاداری در ایام مختلف سال و چاپ و نشر ماهنامه های دینی در سطح شهرستان و نماز جمعه از کارهای موفق این مجتمع محسوب می شود محور اصلی در این برنامه ها آموزش متون دینی و آگاهی از مسائل روز و برگزاری کلاسهای متناسب در گروههای سنی مختلف بوده که تا کنون هم با پیشرفت و نوآوری همراه بوده و هر ساله برنامه های این کانون در قالبهای جدید همراه با روشهای روز برگزار می گردد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

توصیه های شیخ عباس قمی (ره) در مورد ماه مبارک رمضان

 

ماه رمضان، ماه خداوند عالمیان است و شریف ترین ماه ها می باشد و ماهی است که در های آسمان و در های بهشت و رحمت گشوده میشود و درهای جهنّم بسته می شود . و در آن شبی است که عبادت در آن بهتر است از عبادت هزار ماه ، پس تأمّل نما که چگونه خواهی بود در شب و روز خود و چگونه نگاه می داری اعضا و جوارح خود را از معصیت های پروردگار خود و مبادا شبها در خواب باشی و روزها غافل از یاد خدا ،همانا در خبر است که در آخر هر روز از روزهای ماه رمضان در وقت افطار حق تعالی هزار هزار نفر را از آتش جهنم آزاد می کند و چون شب جمعه و روز جمعه می شود در هر ساعتی هزار هزار نفر را از آتش جهنم آزاد می کند که هر یک مستوجب عذاب شده باشد . و در شب و روز آخر ماه به عدد آنچه در تمام ماه آزاد کرده است ، آزاد می کند.

 

پس ای عزیز مبادا ماه رمضان به پایان رسد و گناهان تو باقی باشد در هنگامی که روزه داران مزدهای خود را بگیرند و تو از جمله محرومان و زیان کاران باشی و تقرّب بجوی به سوی خدای مهربان به تلاوت قرآن مجید در شبها و روزهای این ماه و به ایستادن به نماز و تلاش و کوشش در عبادت و به جای آوردن نمازها در اوقات فضیلت و کثرت استغفار و دعا ، از امام صادق علیه السلام روایت شده که هرکه در ماه رمضان آمرزیده نشود، بخشیده نخواهد شد تا سال آینده مگر در عرفه حاضر شود.

 

رفتار کن به نحوی که مولای ما حضرت صادق علیه السلام وصیّت نموده و فرموده: هر گاه روزه دارید می باید که روزه داشته باشد گوش و چشم و مو و پوست و جمیع اعضای تو ، یعنی از محرمات بلکه از مکروهات .


  
پیامهای عمومی ارسال شده