سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، او رابا عبرت ها پند می دهد. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :19
کل بازدید :220305
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/2/9
7:34 ص





Powered by WebGozar

موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
خادم الجواد[10]
کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه شهرستان اندیمشک درآغاز دهه هفتاد تاسیس شد و از همان ابتدا با یک برنامه منظم و منسجم جهت پر بار کردن اوقات فراغت و جهت دادن به برنامه های فرهنگی ، کار فرهنگی خود را آغاز کرد. یکی از موفقیتهای بزرگ این کانون همفکری و وجود نیروهای جوان و خوش فکر می باشد که با همکاری مستمر خود توانسته اند طراوت خاصی به برنامه های کانون ببخشند و وجود روحانیت در این مجموعه باعث شده که این مجموعه ، یکی از مجموعه های کاملاً دینی در سطح شهرستان مطرح شده و برنامه های برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا و همچنین مراسم جشن و عزاداری در ایام مختلف سال و چاپ و نشر ماهنامه های دینی در سطح شهرستان و نماز جمعه از کارهای موفق این مجتمع محسوب می شود محور اصلی در این برنامه ها آموزش متون دینی و آگاهی از مسائل روز و برگزاری کلاسهای متناسب در گروههای سنی مختلف بوده که تا کنون هم با پیشرفت و نوآوری همراه بوده و هر ساله برنامه های این کانون در قالبهای جدید همراه با روشهای روز برگزار می گردد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

روزه داری در گرمای 50 درجه
روزه داران خوزستانی در حال تجربه کردن سخت ترین رمضان طول تاریخ خود هستند زیرا این روزها هواشناسی هوای بالای 50 درجه را اعلام کرده است.
به گزارش مهر، امسال ماه رمضان با گرمترین روزهای سال در خوزستان مصادف شده است.
این روزها در خوزستان کمتر کسی برای کار غیرضروری و حتی در مواردی ضروری از خانه خارج می شود به همین دلیل نوعی کساد بر بازار خوزستان حاکم است.

خانمی که ساعت 11 صبح به بازار مرکزی اهواز مراجعه کرده و در حال خرید است در خصوص وضعیت گرما به خبرنگار مهر می گوید: شاید خوب نیست این حرف را بزنم ولی واقعا با زبان روزه و در این گرما آمدن به بازار جرات می خواهد و فشار فراوانی به ما وارد می کند.

وی ادامه داد: به نظر من در این شرایط به بازار آمدن جرات می خواهد چون آنقدر شرایط آب و هوایی سخت است که آدم احساس ضعف می کند و هر آن ممکن است از حال برود. حالا شما فکرش را بکنید که برخی کارگران در این شرایط هوایی تا ظهر هم مجبور به کار کردن هستند. واقعا خدا به آنها صبر دهد زیرا حتی در روزهای غیر از ماه رمضان هم کارکردن سخت است چه برسد به اینکه روزه دار هم باشند.

یکی از فروشندگان مواد غذایی خیابان شریعتی اهواز در خصوص کسادی بازار می گوید: برای ماه رمضان هر ساله کسبه، مغازه و انبار خود را پر از جنس می کنند چون به طور معمول فروش ما چند برابر می شود ولی امسال ما حتی فروش معمولی خود را نیز نداریم زیرا مراجعه مردم به بازار حتی از روزهای معمولی هم کمتر شده است.

رحمان علی زاده افزود: به نظر مردم روزه داران جرات ندارند در این شرایط سخت و گرم به بازار مراجعه کنند و ترجیح می دهند کالاهای مورد نیاز خود را در محل زندگی خود تامین کنند. ما هم این وسط مانده ایم و مغازه های پر از جنس که اگر وضعیت اینچنین ادامه پیدا کنند با توجه به گرمای فراوان احتمال فاسد شدن آنها وجود دارد.

در همین خصوص سرپرست هواشناسی استان خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی تداوم انبساط توده هوای مستقر بر استان را به علت تقویت زبانه کم فشار در سطح زمین و پر ارتفاع جنب حاره ای در سطوح فوقانی جو تا اواخر هفته جاری نشان می دهد بنابراین احتمال وقوع دمای 50 درجه ای و بالاتر در اکثر نقاط استان در این ایام وجود دارد.

نادر شفی خدایی افزود: امسال یکی از گرم ترین تابستان های استان خوزستان را در حال گذراندن هستیم و در این شرایط روزه داران باید مراقبت های لازم را از خود نشان دهند.

اما این روزها برای کارکنان دولت که مجبور هستند بین ساعت های 14 تا 17 به محل زندگی خود برگردند نیز واقعا مشکل است زیرا در این اوقات از روز تابش نور آفتاب به علت مستقیم شدن و قرار گرفتن آفتاب در وسط آسمان به بالاترین حد خود می رسد و سوار شدن در ماشین ها برای مراجعه به خانه حکم نشستن در سونای متحرک را دارد.

خالد یکی از راننده های مسافربر در اهواز که فاقد تاکسی هم هست می گوید: اغلب رانندگانی که روی خط کار می کنند ظهر جرات کارکردن ندارند و ترجیح می دهند بیشتر در خانه بمانند تا این گرمای طاقت فرسا را تحمل کنند. چند نفر معدود هم مثل من هستند که چون قسط و بدهی داریم حتی در ظهر هم روی خودرو کار می کنیم ولی باور کنید خیلی سخت است.

وی ادامه داد: این روزها در هنگام ظهر حتی گرفتن فرمان خودرو نیز سخت است زیرا اگر دستهای خود را جابجا نکنیم بعد از یک دقیقه همانند این است که دستان خود را روی بخاری گذاشته ایم. مسافران هم مرتب تقاضای روشن کردن کولر را از ما دارند ولی به علت نداشتن بنزین کافی و گران بودن آن به صرفه نیست که کولر روشن کنیم و مجبوریم خود و مسافران در خودرو زجر بکشیم.

 

پزشکان به روزه داران توصیه می کنند با توجه به قرار گرفتن ماه رمضان در فصل تابستان حتما سحری را از برنامه غذایی خود حذف نکنند. با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری در تابستان که حدود 14 تا 15 ساعت طول می کشد، مصرف غذای مقوی و نوشیدن مایعات در وعده غذایی سحری می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه را تامین و عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی و مایعات را در بدن کاهش دهد.

روزه داران در برنامه سحری از یک برنامه غذایی کامل و مناسب که حاوی پروتئین کافی، کربوهیدرات و چربی مناسب باشد، استفاده کنند، یعنی برنامه غذایی سحر بهتر است شبیه یک وعده غذایی ناهار باشد.

بهترین غذاها در وعده سحر غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورشت های کم چرب است، همچنین روزه داران لازم است در سحر مایعات مثل آب، چای کم رنگ و آب میوه مصرف کنند. همچنین نخوردن سحری باعث تامین نشدن نیازهای تغذیه ای ضروری روزه دار شده و در نتیجه بدن او به سوخت ناقص چربی ها متوسل می شود و سوخت ناقص چربی ها در بدن ترکیبات کتونی را به وجود می آورد که نتیجه آن بوی بد دهان روزه دار است.


  
پیامهای عمومی ارسال شده