سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :42
بازدید دیروز :8
کل بازدید :220428
تعداد کل یاداشته ها : 110
103/2/13
5:10 ع





Powered by WebGozar

موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
خادم الجواد[10]
کانون فرهنگی مسجد جواد الائمه شهرستان اندیمشک درآغاز دهه هفتاد تاسیس شد و از همان ابتدا با یک برنامه منظم و منسجم جهت پر بار کردن اوقات فراغت و جهت دادن به برنامه های فرهنگی ، کار فرهنگی خود را آغاز کرد. یکی از موفقیتهای بزرگ این کانون همفکری و وجود نیروهای جوان و خوش فکر می باشد که با همکاری مستمر خود توانسته اند طراوت خاصی به برنامه های کانون ببخشند و وجود روحانیت در این مجموعه باعث شده که این مجموعه ، یکی از مجموعه های کاملاً دینی در سطح شهرستان مطرح شده و برنامه های برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا و همچنین مراسم جشن و عزاداری در ایام مختلف سال و چاپ و نشر ماهنامه های دینی در سطح شهرستان و نماز جمعه از کارهای موفق این مجتمع محسوب می شود محور اصلی در این برنامه ها آموزش متون دینی و آگاهی از مسائل روز و برگزاری کلاسهای متناسب در گروههای سنی مختلف بوده که تا کنون هم با پیشرفت و نوآوری همراه بوده و هر ساله برنامه های این کانون در قالبهای جدید همراه با روشهای روز برگزار می گردد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

شهید محمد رضا فردچیان

شهید فردچیان روز 8 آذرماه 1338 شمسی در خانه‌ای کوچک و ساده در شهرستان اندیمشک چشم به جهان گشود. به علت استعداد فوق‌العاده‌ای که داشت همواره از دانش‌آموزان موفق محسوب می‌شود و از همان ابتدا علاقه زیادی به مطالعه و تفکر و تحقیق داشت. از این رو تا قبل از پایان تحصیلات با کتب مذهبی آشنا گردید.

دوران متوسط را در دبیرستان دکتر شریعتی اندیمشک شروع کرد. آغاز سال آخر رشته‌ی علوم تجربی مصادف با آغاز قیام شکوهمند اسلامی ایران شد. وی که آمادگی مبارزه و عصیان علیه طاغوت و شرک در راهپیماییها را در خود بوجود آورد. با شروع انقلاب خودش را وقف این نهضت الهی نمود و در اوایل با وجود خفقان شدید مسئولیت خویش را با پخش نوار، اعلامیه، پیامهای امام امت، کتابهای اسلامی، ‌دیوار نویسی، ‌برنامه‌ریزی، شرکت در همه راهپیمائیها، ارشاد مردم، افشاگری از طاغوت آغاز نمود.

سرانجام با رهبریهای خردمندانه امام خمینی (ره) بر اثر جانبازیها و رشادتهای امت اسلامی، انقلاب پیروز شد و در 22 بهمن 1357 حکومت شیطانی واژگون و حکومت اسلامی تاسیس شد. بعد از بازگشایی مدارس در اول اسفند ماه سال 1358 موفق به اخذ دیپلم تجربی گردید.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی روحیه‌ای دیگر در وی پیدا شد. او نمی‌توانست،‌ آرام بنشیند. در حالی که دشمن به دیارش هجوم آورده بود. بدین ترتیب زندگی آن عزیز از مهر ماه سال 1359 تا اسفند 1362 در این راستا بود.

همکاری درتشکیل بسیج عشایر در اندیمشک و دزفول، همکاری نزدیک در تهیه لوازم نظامی مورد نیاز، فرماندهی بسیج سپاه الوارگرمسیری از جمله مسئولیتهای وی بوده است. سرانجام در اسفندماه سال 1362 در حالی که فرماندهی یکی از گروهانهای ، گردان قائم لشکر 7 ولیعصر (عج) را به عهده داشت، در عملیات خیبر شرکت کرد و در منطقه طلائیه عاشورایی شد

قسمتی از وصیت نامه شهید محمد رضا فردچیان

لباس رزم میدان پوشیدم خداوندا نصیبم کن شهادت را

اسلام دین سحه و سهله و بدون اکراه و ابهام است ، تمام آنچه بشر در دنیا بدان نیازمند است بدون تکلیف، تکلیف شده ، و باری گران بر دوش آدمی نگذاشته است، لایکلف الله نفسأ الا وسعها (سوره بقره) و آموزش اسلام سازنده انسان کامل است تا از نتیجه اعمال و افعال و حتی افکار و اندیشه های دنیای خود در قیامت بهره برداری نماید. این کلمات شمه ای است از اسلام راستین که من بدان معتقد هستم و راه خود را بسوی الله سیر می کند هموار می سازم و به آن راه خون خواهم داد چنانکه حسین و حسین ها دادند.

جهت مشاهده تصویر شهید محمد رضا فردچیان در اندازه بزرگتر از اینجا وارد شوید


منبع


90/5/4::: 7:56 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده